اصلی ترین خواص اسطوخودوس

اصلی ترین خواص اسطوخودوس ، از زمان های قدیم اسطوخودوس برای کاهش علائم و پشتیبانی از شرایط متعدد استفاده شده است. علم مدرن بسیاری از مزایای سلامتی آن را تأیید کرده است، در حالی که برخی دیگر هنوز تحت بررسی هستند.

 

اسطخودوس

بیخوابی

زمانی اسطوخودوس برای افرادی که از بی خوابی یا سایر اختلالات خواب رنج می بردند توصیه می شد. مردم بالش‌های خود را با گل‌های اسطوخودوس پر می‌کردند تا به آنها کمک کند بخوابند  و شب بهتری استراحت کنند.

امروزه، تحقیقات نشان می دهد که تنفس در عطر اسطوخودوس می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. تحقیقات انجام شده ، در سال 2015 نشان داد افرادی که از رایحه درمانی اسطوخودوس استفاده می کردند،  پس از بیدار شدن احساس شادابی بیشتری داشتند.

اضطراب

اسطوخودوس همچنین ممکن است برای افراد مبتلا به اضطراب حمایت کند. یک بررسی سیستماتیک از 15 مطالعه در سال 2014 نشان داد که استنشاق روغن‌های ضروری، از جمله اسطوخودوس، اثرات مثبتی در افراد مبتلا به اختلالات خفیف خواب دارد.در یک متاآنالیز بزرگ در سال 2019، افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی که کپسول های روغن اسطوخودوس 160 میلی گرمی مصرف کردند، کاهش قابل توجهی در اضطراب داشتند.

ریزش مو

استفاده موضعی از روغن اسطوخودوس ممکن است به درمان بیماری به نام آلوپسی آراتا کمک کند، که باعث می شود موهای فرد به صورت تکه تکه ریزش کند.

بر اساس یک مطالعه قدیمی در سال 1998 روی 86 فرد مبتلا به آلوپسی آره آتا، 44 درصد پس از ماساژ ترکیبی اسانس آویشن، رزماری، اسطوخودوس و چوب سدر در مخلوطی از روغن های حامل روزانه به مدت هفت ماه، رشد مو را بهبود بخشیدند.

روغن اسطخودوس

 

برای خرید روغن اسطخودوس  اینجا کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

Email
WhatsApp
Telegram

اشتراک این مطلب برای دوستان خود