خواص زردآلو چیست؟

خواص زردآلو چیست؟ زردآلو یکی از میوه های تابستانی است که به دلیل طعم شیرین و دلپذیرش دوستداران بسیاری دارد. زردآلو به شکل خام، خشک و مربا قابل استفاده می باشد. این میوه کوهستانی است و در ییلاق رشد می کند. طبع زردآلو سرد و تر می باشد اما انواع شیرین آن طبع گرم تری دارند.میوه کوچک زردآلو که پوست نازک و به رنگ زرد و متمایل به نارنجی و قرمز دارد، مزه ی خوشمزه و شبیه به هلو و آلو دارد که در بیشتر نقاط دنیا از این میوه به روش های مختلفی هم چون زردآلو خشک، آبمیوه، مربا، میوه مورد استفاده قرار می گیرد.در کشور ایران نیز این محصول در استان های مختلفی کشت و تولید می شود و به صورت تازه به بازار و تولید کنندگان میوه خشک عرضه و به عنوان یکی از محصولات صادراتی به کشورهای مختلف همسایه و اروپایی صادر می شود.

zardaloo

خواص زردآلو برای بدن

زردآلو خواص بی نظیری همچون درمان سوء هاضمه، تب، بیماری های پوستی، یبوست و … دارد. در ادامه به مهم ترین خواص زرآلو برای بدن می پردازیم.

کمک به درمان یبوست

زردآلو حاوی مقادیر بالایی فیبر می باشد. فیبر موجود در این میوه می تواند باعث رفع یبوست و بهبود اجابت مزاج شود. فیبر باعث بهبود تولید شیره معده می گردد و جذب مواد غذایی را بهبود می بخشد. همچنین فیبر با تحریک و بهبود حرکات روده اجابت مزاج را تسهیل می کند. زردآلو خاصیت ملین نیز دارد و باعث می شود مواد قابل دفع راحت تر به سمت روده ها حرکت کنند و از بدن خارج شوند.

جلوگیری از ناراحتی معده و روده

زردآلو با داشتن فیبر، به جذب مواد مغذی بدن کمک و اسیدهای چرب را تجزیه می کند و مانع از بیماری های معده و روده می شود.

 افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل عفونی

زردآلو منبع ویتامین سی است و یکی از میوه های مناسب جهت مصرف در هنگام سرماخوردگی است و رادیکال های مضر را از بین می برد.

Apricot

 باعث بهبود قلب می شود

با داشتن فیبر در زردآلوی خشک شده، نه تنها به کاهش مقدار کلسترول بدن کمک می کند، بلکه در متعادل سازی و حفاظت ماهیچه های قلب نیز موثر است

تب بر

زردآلو برای کاهش تب مفید است. مقداری زردآلو را با آب مخلوط کرده و اندکی عسل به آن اضافه کنید. این معچون برای کاهش تب و رفع تشنگی عالی است

 

برای خرید محصولات ارگانیک و رژیمی اینجا کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

Email
WhatsApp
Telegram

اشتراک این مطلب برای دوستان خود