نوشابه و خطرات آن، یک نوشیدنی پرطرفدار در سراسر جهان است که مضرات فراوانی برای انسان به همراه دارد. نوشابه گاز دار اثرات مضری بر روی کلیه، فشار خون، قند خون و… می‌گذارد و همواره سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد.

خطرات نوشابه

ریشه این نوشیدنی‌ها را می‌توان در ۲ هزار سال پیش در یونان باستان و امپراتوری‌های روم یافت. نوشیدنی‌ها و آب‌های گازدار از تلاش اروپاییان در قرن هفدهم برای تقلید از این چشمه‌های جوشان حاوی آب گازدار طبیعی که خاصیت درمانی هم داشتند، تولید شد.

خطرات مصرف نوشابه:

* مصرف نوشابه های رژیمی چربی های ناحیه ی شکم را افزایش می دهد.

* ضررهای نوشابه نه تنها به خود نوشابه بلکه به ظروف نگهدارنده‌ی آن نیز ارتباط دارد. تمامی قوطی‌های آلومینیومی نوشابه‌ها دارای نوعی رزین اپوسکی به نام بیسفنول آ، است. که برای جلوگیری از واکنش اسید نوشابه‌ با فلز قوطی‌ به‌ کار می‌روند. نقش بیسفنول آ در ایجاد اختلال غدد درون‌ریز شناخته شده است و با انواع مختلفی از بیماری‌ها از نازایی گرفته تا چاقی و دیابت و برخی انواع سرطان‌های دستگاه تولید مثل ارتباط دارد.

خظرات نوشابه

* نوشیدن نوشابه های قند دار می تواند عملکرد کلیه ها را کاهش دهد، ریسک ابتلا به دیابت را بالا می برد، این قوطی حاوی (بی پی ای)است، که از بیماری های قلبی گرفته تا چاقی و مشکلات تولید مثل، ارتباط دارد.

* خطر بیماری های قلبی در مردان را افزایش می دهد. حاوی فسفریک اسید است و مقادیر زیادی از کلسیم استخوان را کاهش می دهد.

* خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش می دهد، نوشابه ها و هر نوشیدنی شیرین دیگر با بیماری کبد چرب مرتبط است.

برای خرید محصولات ارگانیک و رژیمی اینجا کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

Email
WhatsApp
Telegram

اشتراک این مطلب برای دوستان خود