مردمان ایران از دیرباز با گلاب آشنایی داشته و از آن در غذاها و مراسم هایشان بهره می‌بردند. گلاب دارای خواص زیادی است و ایرانیان از گذشته تاکنون از بیشتر این خواص استفاده کرده و می‌کنند.

این محصول از تقطیر برگ های گل محمدی به دست می آید و دارای عطر و بویی بی نظیر می‌باشد.گلاب یکی از پرطرفدار ترین عرقیات است و مشکلات اعصاب،معده و قلب را کاهش می‌دهد. طبع گلاب گرم و معتدل است.

انواع گلاب:

  • سه آتشه
  • دو آتشه
  • درجه یک
  • درجه دو

که طبع آن به ترتیب از گرم ومعتدل رو به خنکی می‌رود.

خواص گلاب

پیش‌گیری از آلزایمر

گلاب با مهار کردن پروتئین آمیلوئید باعث می‌شود که امکان ابتلا به فراموشی و آلزایمر کاهش یابد.

درمان میگرن

اگر دائما دچار سردرد و میگرن هستید و از مسکن های پی در پی خسته شده اید، پیشنهاد ما این است که از گلاب استفاده کنید. به این صورت که دستمالی را با گلاب خیس کرده و بر روی پیشانی خود قرار دهید تا سردردهای شما در کم ترین زمان درمان شود!

درمان بیماری های گوارشی

گلاب باعث درمان بیماری های دستگاه گوارش نظیر نفخ،دردهای شکمی،زخم معده و یبوست می‌شود.

مفید برای پوست

گلاب با آبرسانی پوست شمارا قوی و سفت میکند. هم چنین باعث درخشش پوست شما میشود. گلاب پوست را متعادل میکند و چین و چروک هارا کاهش می‌دهد.

روغن هسته انگور هم برای پوست بسیار مفید می‌باشد.

گلاب،دشمن افسردگی

مصرف گلاب به صورت روزانه، افسردگی را کاهش می‌دهد و باعث آرامش قلب و مغز می‌شود. بوییدن گلاب نیز برای بهبود خلق و خو و بی‌خوابی مفید است!

بهبود سرماخوردگی

گلاب حقیقتا یک آنتی بیوتیک طبیعی است! مصرف گلاب باعث بهبود سرماخوردگی و هم چنین گلودرد می‌شود.

بهبود تنگی نفس

اگر شما دچار تنگی نفس یا آسم هستید، با استشمام و مصرف گلاب باعث باز شدن عروق ریوی می‌شوید و به عبارتی ریه را نرم می‌کنید و آسم یا گلوگرفتگی خودرا کاهش می‌دهید.

مفید برای رفع خستگی

هم چنین گلاب برای رفع خستگی و بازگرداندن انرژی از دسته رفته بسیار مفید می‌باشد.

برای افزایش انرژی میتوانید از قهوه ترک نیز استفاده نمایید.

روش های مصرف گلاب

گلاب را می‌توانید برای بهبود پوست، مستقیم روی پوست بزنید یا برای اثردهی بهتر آن با یک روغن طبیعی مخلوط کنید(نوع روغن را باید با مشورت با پزشک طب سنتی انتخاب کنید) یا می‌توانید با آب مخلوط کنید و میل نمایید. هم چنین برای تهیه ی دمنوش گلاب می‌توانید برگ آن را مانند چایی دم کنید و مصرف کنید.

Email
WhatsApp
Telegram

اشتراک این مطلب برای دوستان خود