از خواص آلوئه ورا چه می‌دانید ؟

از خواص شگفت انگیز آلوئه ورا چه می‌دانید ؟ آلوئه ورا به معنای «ماده تلخ درخشان» گیاهی از خانوادۀ سوسن و شبیه به کاکتوس است. نام گیاه آلوئه ورا بیشتر درمورد زیبایی و سلامتی پوست و مو مطرح می‌شود؛ درحالی‌که، این گیاه خواص درمانی بی‌شماری دارد.

گیاه آلوئه ورا اغلب یک گیاه آبدار بدون ریشه یا گاهی اوقات ریشه کوتاه است و در ارتفاع ۶۰-۱۰۰ سانتی متر (۲۴ تا ۳۹ اینچ) رشد می‌کند و برگ‌هایی بلند دارد برگ این گیاه ضخیم و گوشتی است و رنگ آن از سبز تا سبزآبی متفاوت است.

برخی از ارقام این گیاه دارای قسمت‌های سفید در قسمت‌های سطحی اطراف ساقه هستند.

حاشیه برگ‌ها دندانه دندانه است و در تابستان نیز تاب می‌آورد. این گیاه می‌تواند به راحتی در داخل و خارج از منزل رشد کند.

aloevera

خواص دارویی آلوئه ورا

قدمت استفاده آلوئه ورا به مصر باستان بازمی‌گردد. همچنین ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاه خواص دارویی آلوئه ورا را بسیار متنوع کرده‌اند. برای مثال از ژل این گیاه برای درمان عارضه‌های پوستی مانند سوختگی، آفتاب‌سوختگی، یخ‌زدگی، پسوریازیس و تب‌خال استفاده می‌شود. از دیگر خواص دارویی آلوئه ورا می‌توان به درمان آرتروز، بیماری‌های روده، تب، خارش و التهاب نام برد. در ادامه کامل‌تر به اثرات درمانی و سلامتی این گیاه اشاره می‌کنیم.

aloeveragel

خواص آلوئه ورا برای پوست

استفاده‌ موضعی از آلوئه ورا در بهبود عارضه‌های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما، موکوزیت دهان، زخم پای دیابتی و درمان سوختگی‌ها بسیار مؤثر است. خواص آلوئه ورا برای پوست به اینجا ختم نمی‌شود؛ ژل این گیاه باعث محافظت پوست در مقابل تشعشعات خورشید و آفتاب‌سوختگی شده و برای سلامت پوست بسیار مفید است.

خواص آلوئه ورا برای اگزما بسیار چشمگیر است. برای استفاده از آلوئه ورا برای درمان این بیماری، ابتدا با تمیزکردن ناحیه موردنظر با آب و صابون ملایم، به جذب پوست خود تاحدامکان کمک کنید. ژل آلوئه ورا را آزادانه روی ناحیۀ آسیب‌دیده بمالید. به خاطر داشته باشید که، ژل در ابتدا می‌تواند چسبناک باشد. قبل از پوشیدن لباس، اجازه دهید خشک شود. درمان اگزما ازجمله خواص درمانی آلوورا است که از گذشته تاکنون مورد استفاده بوده است.

جایگزینی مناسب برای دهانشویه

در سال ۲۰۱۴ تحقیقی انجام شد و محققین به این نتیجه رسیدند که عصاره گیاه آلوروا می‌تواند یک جایگزین مؤثر برای دهانشویه‌های دارای ترکیبات شیمیایی باشد. ترکیبات طبیعی این گیاه که شامل میزان مناسبی ویتامین C است، از تشکیل پلاک روی دندان جلوگیری می‌کند و همچنین خونریزی یا التهاب لثه را التیام می‌بخشد.

 

برای خرید محصولات ارگانیک و رژیمی اینجا کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

Email
WhatsApp
Telegram

اشتراک این مطلب برای دوستان خود