چرا پوست خشک می‌شود ؟

چرا پوست خشک می‌شود ؟ خشکی پوست یکی از عارضه های شایع است که ممکن است برای هر فردی اتفاق افتد. این مشکل خیلی جدی نیست، ولی گاهی درمان آن دشوار است. پوست خشک امکان دارد به بیماری های دیگر پوستی یا بیماری هایی مثل دیابت، کم کاری یا پرکاری تیروئید، سندرم شوگرن و سوء تغذیه مربوط باشد.

POST KHOSHK

ویژگی های پوست خشک 

پوست خشک پوستی است که میزان آب در لایه اپیدرم خود را از دست داده است و همین امر باعث می شود لایه بیرونی پوست، پوسته پوسته شود. قابلیت انعطاف پذیری پوست خشک بسیار کم است و سریعا به عوامل محیطی واکنش نشان می دهد و متورم می شود.اگر پوستتان خشک است، حس زبری و گاهی درد و خارش را تجربه می کنید. البته در حالت شدیدتر، پوست دچار قرمزی و خارش شدید می شود. در نتیجه، ترک های عمیقی روی پوست ایجاد می شوند که امکان دارد خونریزی کنند. همه ی اینها از علائم شدید خشکی پوست است.

چه عاملی پوست خشک را به وجود می‎آورد؟

ژن‎های ما مهم‎ترین عامل در تعیین نوع پوست هستند. مانند رنگ چشم یا رنگ مو، اینکه پوست شما چه میزان چربی تولید کند نیز با ژنتیک مشخص می‎شود. اگر یکی یا هردوی والدین شما دارای پوست خشک باشند، احتمال اینکه پوست شما نیز خشک شود وجود دارد.

تولید چربی ناکافی

مشکل پوست خشک این است که فاقد چربی طبیعی پوست که سبوم نام دارد، می‎باشد. برخلاف پوست چرب که این چربی را به مقدار زیادی تولید می‎کند، پوست خشک مقدار کافی از آن را ندارد. علاوه بر این، پوست خشک توانایی کمتری در نگهداری رطوبت موجود در خود دارد.

 

لایه بیرونی در خطر

لایه خارجی پوست در پوست‎های خشک آسیب دیده و به خطر افتاده که به این معنی است که چربی یا لیپیدی که برای نگه داشتن رطوبت نیاز است را ندارد. در واقع پوست خشک به طور کلی فاقد چربی مورد نیاز است که همین امر باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن می‌شود.

khoshki post

نکات مناسب برای درمان خشکی پوست

بهبود پوست خشک لازم است که توجه بیشتری در انتخاب محصولات مراقبتی پوست داشته باشید و از بعضی اعمال اشتباه که باعث تشدید خشکی پوست می‎ شوند، بپرهیزید.

زیاد آب بنوشید. متخصصان توصیه می کنند افرادی که پوست خشکی دارند آشامیدن روزی ۸ لیوان آب را فراموش نکنند. این کار سبب می شود آب مایحتاج بدن تامین شود و رطوبت لازم به پوست برسد.

پوست خود را مرطوب کنید. استفاده از مرطوب کننده های مناسب و آبرسان میتواند رطوبت مورد نیاز پوست خشک را به آن بازگرداند

درمان خشکی پوست به جای هر روز استحمام کردن، یک روز در میان دوش بگیرید.

 

برای خرید محصولات ارگانیک و رژیمی اینجا کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

 

 

Email
WhatsApp
Telegram

اشتراک این مطلب برای دوستان خود